Rabu, 1 September 2010

Life Group Anggur Baru Pinic


Anggur Baru ( Hope Penang BM Student)

Sempena cuti 31 Ogos ini, kumpulan Life Group Hope BM Student ( ANGGUR BARU) telah pergi berkelah di Teluk Kumbar. Kami bertolak seawal jam 8pg namun ada masalah tunggu menunggu, so akhirnya bertolak dalam jam 10pg. Pada mulanya kami bercadang hendak berkelah ke Batu Feringgi namun memandangkan cuaca panas so tidak sesuai. Saya pun teringat akan satu tempat yang menarik ketika saya pergi bersama2 member PKA saya sewaktu cuti ujung sem dulu. Ibbe dan Xin Rong sangat terkejut apabila melihat tempat itu mereka tidak menyangka sesama sekali bahawa tempat itu sangat menarik dan mendamaikan. Pantai yang cantik, dapat melihat banyak kulit kerang, berdekatan dengan hutan dan banyak pokok untuk berlindung. Pokok yang rendang menembahkan susana yang redup mata memandang. Di belakang tapak perkhemahan kami ada juga tasik air tawar. Tak dapat digambarkan dengan kata-kata. dalam menuju perjalanan ke sana kami hampir tersesat kerana salah masuk simpang hu hu..saya sudah lupa sudah....Pelbagai aktiviti yang kami lakukan pada masa tersebut misalanya:  Uji perdengaran dengan main British, jepun dan Orang Melayu. Kalau saya kata Jepun kamu orang kata haik x2,  pastu British kata " Yes Boss x2" dan Org Melayu " Merdeka Merdeka". Dalam pengajaran game ini adalah untuk mempelajari sejarah terutamanya sejarah kemerdekaan negara kita. 

Kumpulan Gemilang Cahaya


Selanjutnya game " Menciptakan Jalur Gemilang daripada Unsur alam" Ke semua peserta di bahagikan kepada Tiga kumpulan : Apa apa Je( Xin Rong, Christy dan Delly) , Gemilang Cahaya ( Ibbe, Ken dan Sin Chen) dan Kenyalang ( Mac, Mada dan Salnia) Para Pengkritik Ibbe ( selaku pengkritik undangan) Delly ( baru je belajar Mengkritik) dan Mac ( pengkritik tegar) hu hu hu...JURI yang arif dan bijaksana ( BAY) Paling melucukan adalah kumpulan Kenyalang krn terdapat pembiakan lalat dalam jalaur gemilang mereka..wakakakkakakka..di samping itu juga kumpulan Gemilang Cahaya Satu Malaysia mereka terbalik ( sampai hati korang) dan Kumpulan apa-apa je Jalur gemilang mereka kena pijak para pengkritik( tak semangat cintakan negara langsung he he he he).
Kumpulan apa apa je




Kumpualn Kenyalang


 Selepas kami habis bermain game ini, kami berdoa untuk negara kami Malaysia dan mencintai negara kami dengan lebih mendalam lagi. Doa boleh mengubah sesuatu bagi orang yang percaya kepada NYA.  


Seterusnya kami bermain game memecahkan belon. Pada mulanya dalam kumpulan pas tu bermain mewakil individu masing-masing. Siapa yang kalah akan dikenakan hukuman " NINJA TURTLE" . Awas hukuman yang amat berat bagi yang kuarang upaya...hua hua....
saya berjaya memecahkan belon Sin Chen..lepas tu malang nya Belon sayaj uga yang pecah...adui....




Sebelum tu kami terjumpa ikan duyung yang besar sekali ( MAC) wakakakkakak




Ikan Duyung yang kekeliruan jantina nya wakakkakakkakakak

Akhir sekali kami pergi makan bersama-sama. Menu Makanan kami sangat mudah saja hanya BIHUN goreng, sosej dan makan ringan yang lain. Dalam masa kami makan bersama, kami meluahkan isi hati masing-masing tentang perasaan kami terhadap apa yang kami rasai sepanjang berkelah tadi. Selepas Itu kami pergi mandi manda dan pergi bergambar . 

Sedang makan-makan hu hu tak puasa ka kata seorang budak.....bengong..




Saya dan Kent apa lagi buat recording Video lah..saya buta Video dgn Lagu " Cinta di pantai Merdeka dan lagu Kent saya kurang pasti tapi yg pasti nya ada rahsia disebalik lagu itu. Kami kepenatan dan bertolak balik dalam masa 1 petang begitu. Begitulah Hari Merdeka bagi kami MERDEKA= HOLIDAY. Semoga LG Anggur baru terus bertumbuh dan menjadi lebih erat lagi. SeMOGA TUHAN MEMBERKATI KALIAN SEMUA> Jesus LOVE You and Me.
Biarlah semua nama kita tertulis dalam memory pantai Teluk Kumbar. Salam Penghargaan ke atas semua.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ti dikerinduka