Rabu, 18 Januari 2017

Kesaksian tentang bagaimana doa doa dijawab oleh Jesus Kristus.

Shalom saudara dan suadari. Saya ingin berkongsi beberapa kesaksian menarik tentang Pertolongan Yahweh semasa mendoakan saudari dan saudara seiman. Namun saya tidak menyebut nama saudara dan saudari itu. Mereka sendiri akan tahu.

1. Masalah Jauh daripada family dan ingin bekerja dekat kepada kampung halaman

Ada seorang sahabat saya sudah lama bekerja jauh daripada keluarga dia. Dengan keadaan dia berjauh daripada isteri yang sedang sarat mengandung. Hujung minggu terpaksa menempuh dalam 10 - 12 jam ulang alik daripada Miri ke Betong. Saat kami berdoa kami meminta dipindahkan untuk dekat. Tuhan menjawab, dihantar ke Sarikei. Kami berdoa lagi di letakkan Tuhan ke Sri Aman. Luar biasa sungguh Tuhan Yahweh kita.  Berdoa kedua kali juga dijawabnya amen amen. Beliau juga pernah mengalami sakit kepada yang bertahun lama nya, namun selepas saya berdoa Tuhan berbicara untuk membaca 20 pasal ayat alkitab daripada masmor sakit kepala itu sembuh begitu sahaja amen amen.

2. Masalah pernafasan dan sakit dada.

Beliau merupakan anak buah saya sendiri. Saat saya mendengar dia sakit daripada neneknya, saya terus mengunakan alpikasi wechat terus saya doakan dengan kata perintah dan firman sebagai senjata sambil say aselitkan bahasa roh , dalam 60 saat sahaja doa itu. Sakit dada seperti dicabut duri dari daging, sembuh begitu sahaja di dalam nama Yesus Kristus. Sekarang beliau sudah makin pulih. Amen Amen. Beliau pernah berubat dengan dukun dukun namun masih sakit tetapi selepasa mengalami penyembuhan ilahi daripada Yesus sendiri, beliau diselamatkan.

3. Sudah lama menunggu temuduga dan mencari pekerjaan

Malam itu saat saya melihat handphone saya, tiba tiba tergerak saya untuk msg seorang saudaru bertanya kabar, saya bertanya dimana dia dan sudah bekerja kah?.Beliau adalah seorang lulusan universiti tempatan. Saya hanya berdoa melalui whatsap voice dalam amsa 3 minit , saya mengklaim janji Tuhan melalui firmannya. Luarbiasa pada pagi seterusnya dia menghantar sms mengatakan ada panggilan interview untuk dia , dia tidak mengetahui bahawa daripada mana seban dia tidak pernah meminta kerja tersebut. Selepas beberapa minggu selepas itu dia mendapt jawatan tersebut. Amen . Sekarang dia sudah bekerja. Kemuliaan bagi Tuhan Yahweh kita amen amen.

4. Mendoakan orang  mabuk

Seorang sahabat ini juga mengalami tentang dalam keluarganya, terutama daripada seorang perempuan yang menyukai sahabat saya walaupun dia suda berumah tangga. Saat kami tiga berdoa( saya, anak buah dan sahabat saya ini) tiba tiba ada seorang perempuan dalam keadaan mabuk datang ke rumah dan ingin bemalam di sana. Sebelum kami berdoa malam itu, hidung rohani saya menghidu bau arak entah daripada mana. Tiba tiba kami didatangi oleh seorang yang mabuk, dalam kehidupan saya tidak pernah saya mendoakan orang mabuk. Namun saya menasihatkan dia untuk balik tetapi dia enggan, dia terus tidur di luar rumah dalam keadaaan mabuk. Saya hanya berdoa claimed jiwa dia milik Yesus dan mengutus Malikat Tuhan untuk menjaga dia pada malam itu. The next morning, apa yang terjadi saya mendapat msg daripada perempuan itu, saat dia muntah dia muntahkan labah labah keluar daripada mulut nya. Pada malam itu dia diangkat kedalam rumah, dan di berikan kain dan period dia juga sembuh. Dia bangun melihat cahaya putih selepas itu. Ini agak tidak masuk akal kalau dipikir dengan pikiran dunia, namun dalam alam Roh Tuhan bekerja dan malikat Tuhan membantu nya amen amen. Sekarang dia sudah bertaubat dan mencari jalan Tuhan. Sahabat saya tadi juga telah berpindah tempat kerja dan menunggu panggilan interview untuk bekerja dekat lebih kepada keluarga beliau.


5. Melayani atau Bekerja

Ada seorang saudari daripada Kuching minta bantuan doa, saya pada ketika itu sedang berdoa dan berpuasa. Saya bernabuat akan dia akan bekerja dalam bidang keusahawan dan dalam visi saya saya melihat dia dalam sebuah meeting. Saya berkata Tuhan ada recana indah bagi mu , belum masa engkau untuk fulltime dalam pelayanan Tuhan ingin pakai kamu dalam bidang keusahawan. Tidak lama selepas itu , beliau mendapat panggilan kerja ke KL dan mendapat pekerjaan dalam bidang keusahawan seperti yang dinabuatkan.


6. Disembuhkan daripada Kaki yang sakit

Ini kesaksian bapa say asendiri, saat saya melihatkan kakinya tiba tiba kembang , Tuhan berkata tidak payah banyak berdoakan akan kaki nya, urapi dengan minyak dan ajarkan dia sendiri untuk berdoa. Saya mengajarkan doa yang mudah, dalam nama Yesus sembuh, sembuh sambil diurapi dengan minyak. Kaki Bapa ku sudah sembuh sekarang amen.


7.  Melayani Orang Sakit di Ulu Layar

Saya ada pelayanan ketika itu dalam mengajarkan firman Tuhan di sebuah gereja lokal di Ulu Layar, ada seorang Ibu yang mengalami sakit belakang.  Didoakan dan diurapi minyak, selepas tamat doa sembuh begitu sahaja. Tuhan kita luarbiasa amen.

Ini merupakan sekadar perkongsian daripada pengelaman saya melayani dan mendoakan orang lain.

Masmor 24 :7-10

Pintu Pintu dan Gerbang Gerbang lama akan terangkat...  Raja Kemuliaan Akan datang

Lukas 10:20

Kerajaan Surga sudah datang kepada Anda

Mattew 7: 7

Pintu akan dibukakan dan doakan dijawab amen amen

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ti dikerinduka