Sabtu, 28 Ogos 2010

Kasih kepada binatang?

Tidak berjauhan dari Cahaya Gemilang ada sekumpulan keluarga anjing yang merempat, mereka tinggal di dalam  sepohan pokok yang besar yang mempunyai lubang besar di tengah pohon kayu itu. Saya sangat rasa terharu kerana mereka tiada tempat tinggal, lebih lebih lagi anak anjing itu sangat Cute. Mereka ada tiga ekor, namun ibu mereka sangat kurus. Dimanakah hak binatang ini untuk hidup? Di USM anjing-anjing liar akan ditembak, itu lah kekuatiran saya, seandainya ibu anjing itu ditembak maka siapakah yang akan menjaga anank-ananknya. Namun  ada seorang insan yang sangat bermurah hati menghantar sisa-siasa makanan kepada mereka. Saya rasa sangat tersentuh dengan kasihnya kepada bintang, bintang seperti anjing janganlah di pandang hina. Mereka ada hak untuk hidup. Saya mencadangkan untuk membinakan mereka sebuah pondok, seorang kawan saya dia berhasrat untuk membinakan mereka pondok. Namun seandainya hal ini ditahui pihak berkuasa, anjing -anjing itu mengalami dalam situasi bahaya. Siapakah yang dapat menolong anjing-anjing ini.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ti dikerinduka