Khamis, 3 November 2011

UBAH FC 2.0

        Pada 26 oktober yang lalu UBAH FC telah menghantar dua " jentera" iaitu pasukan wanita dan pasukan lelaki berentap dalam MASSAK Futsal ( khas untuk orang Borneo saja ne) kalau kamu urang Sabah dan Sarawak boleh bah kalau kau!!!


       Pasukan lelaki hanya berpuas hati bermain dalam kumpulan. Pada perlawanan pertama kalah dengan Camar FC 2-1. Kenangan yang manis bagi seorang pengurus dan pemain UBAH FC apabila saya dapat menjaringkan goal yang pertama dalam sejarah saja semasa pertandingan futsal saya ( kerana selama ini belum pernah menjadi penyerang) he he he. Dalam perlawanan kedau menentang Gemilang Fc hanya kalah tipis dan dipisahkan dengan 1-0 sahaja , itu pun goal goal 50sen. ( kesilapan gulikepper) . Perlawanan yang ketiga saya lupa lawan siapa ar..tapi sangat best game dia, mula-mula UBAH FC mendahului dengan jaringan pertama oleh Kent ( jaringan yang menarik) namun selepas itu pemain UBAH FC terkena tangan ( lalu penaliti) bah ...satu sama selepas itu!! 1-1. Dengan kemahiran Darrel dia berjaya menjaringkan goal yang kedua meberikan UBAH FC dihadapan lagi pada masa itu. Namun kegopohan dibahagian pertahanan menyebakan kami tertewas dengan 4-2 .  perlawanan seterusnya hanya sebagai pelengkap jadual. Sebagai pengurus saya mengucapkan terima kasih atas semangat juang sahabat saya ( Zeb, Mac, Tim, Kent, Darrel Nyambar, Ipin) semuanya adalah terbaik cuma nasib ( bola) itu sangat bulat.

      Walaubagaimanapun pasukan wanita UBAH FC memberikan satu kenangan yang manis bagi saya. Debaran dan semangat juang yang tinggi saya amat kagumi. Terutama dengan kewanitaan wanita Sarawak. ( Ping pun orang Sarawak bah sebab bapa dia orang Sibu) . Barisan UBAH FC dianggotai oleh ( Ailis (kapten), Evelyn ( permain terbaik), Dura ( bidan terjuan terbaik) , Mang ( Polis diraja), Corina ( pemain import), Agnes ( Super kereta kebal) maksudnya pertahanan terbaik, Matt ( pemain simpanan dan rakan pasukan terbaik) dan Esther Yong Ping Ping ( pemain yang penuh berjiwa sukan dan psyco yang tinggi). Pada perlawanan pertama Ubah FC hanya menang dengan tendagan penaliti ( hasil jaringan kapten yang sangat mendebarkan) Terimakasih Kapten!!! Ubah Fc layak keperingkat akhir melawan LOLIPOP Gurl ( gurl Misi) diperlawanan akhir UBAH FC berjaya menjaringkan satu goal hasil jaringan Evelyn. Dengan itu melayakan UBAH FC menyandang Juara. Satu Bintang bagi UBAH SEKARANG!!!!! Yahoooo. UBAH FC untuk selamanya!!! 


Bersama-sama UBAH FC ( Juara Futsal Wanita MASSAK)





Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Ti dikerinduka